søndag 30. oktober 2011

GULL

Da jeg våknet i dag var jeg tidlig oppe med å rigge til tv2 sumo, klar for å se Molde ta gull. Tiago og jeg satt spent (jeg var iallefall spent) og fulgte med de siste 15 minuttene. Selv om det ble en liten nedtur varte den ikke lenge. Dagens teknologi er virkelig kommet langt når man kan sitte på andre sida an jorda og føle man tar del i gullfeiringa, og faktisk kjenne på stemninga helt til Argentina.
t-skjorta var så klart på
Og nå kommer det til den delen der jeg skal prøve å være litt ærlig igjen. Jeg skal ikke legge skjul på at det er sånne dager som dette som får én til å tenke litt ekstra mye på det der hjemme, og kanskje kjenne savnet litt. Å se bilder og filmer av Molde i super stemning får iallefall meg til å tenke at det hadde vært fint å vært i Molde i dag ja. Men det er slike situasjoner man må lære takle når man er utvekslingsstudent. Det blir er rar jul, men det blir en erfaring. Når noen nære venner har bursdag, kjenner jeg at jeg gjerne skulle vært der å feiret, men det kommer flere bursdager. Det kommer mange høytider, tradisjonelle dager, og dager der kanskje familie eller venner gjør noen ting man gjerne skulle tatt del i, men det kommer flere sjanser, i tillegg må man tenke på alt de går glipp av som ikke er på utveksling.

Dagen i dag har vært litt tung, samtidig som utrolig bra. Det er jo vanvittig gøy at Molde ENDELIG vinner gull! Og jeg skal love dere at jeg har smilt mye i dag.

1 kommentar:

  1. Ja gratulerer med gullet Sofie. Morsomt at du er så engasjert selv om du er "ute". Ja det var litt avmålt stemning på stadion i går da de ikke greide å ta fosset, men stemningen steg jo betraktelig da Brann grisebanket RBK 3-6,og dermed var gullet i box. Mams var nede i Alexpasken å så festen etterpå, jeg fulgte på tv. Ikke så rart at du lengter hjem dager som dette. Det er jo på en måte bra. Jul og bursdager kommer også neste år og årene etter, bortsett fra mfkgull da, kanskje ikke hvert år :-). En trøst kan jo være at heller ikke Helle blir hjemme i jula, du vet vel at hun reiser til LA? Klem Paps, heia Molde

    SvarSlett