onsdag 2. november 2011

Favorittdagen

I dag er det onsdag, og det betyr travel dag, noe jeg trives med. Onsdagen er også helt klart favorittdagen på skolen. 

Dagen starter som normalt kl 07.15. Første time har vi matematikk. Fagene jeg kan være med i og faktisk skjønne noe i er jo helt klart morsommere enn de fagene jeg bare sitter som en tilskuer i. I dag hadde vi faktisk matematikkprøve, og jeg klarte å svare på alle spørsmålene. Nå tenker du sikkert at det skulle vel bare mangle, men med tanke på at det kun var fire tall på prøvearket, og de fire tallene var oppgavenummer, synes jeg at jeg klarte meg bra. Her er nemlig matematikk mest tekst. Etter matematikk her vi to timer engelsk. Det er jo timene der jeg brillereir, og imponerer læreren stadig. Alltids gøy. I dag skulle vi skrive en tekst om hvorfor vi elsket landet vårt. Meget gunstig oppgave for meg, og følte meg meget englebarn, da jeg viste fram en helsiders oppgave, når det var 30 ord som var kravet. Etter engelsk har vi naturfag, og det skjønner jeg ikke så mye, så dette er vel den tiden på onsdager jeg får slappe av. hehe. Idag hadde vi faktisk utetime, noe som var superdigg å få ligge å sole seg. Fargen kommer sakte men sikker skal jeg si dere. 
Dette bildet er garantert tatt på en onsdag
 Etter skolen er det rett hjem før matematikkurs venter. Jeg går nemlig på matematikkurs en gang i uken sammen med Øyvind fra Norge. De timene føler jeg meg litt brukandes til noe. Det er jo fint. Etter 1,5 time med matematikk tar Øyvind og jeg den lille spaserturen inn til byen. Der er det fast is-date og som regel litt shopping. Vi oppdager Rio Cuarto på egenhånd, og kan nok ikke telles på en hånd hvor mange ganger vi må fortelle at vi er fra Norge og at vi er utvekslingsstudenter som har vært her i to måneder og skal hjem om 9 måneder. Ellers er det supergøy å henge med Øyvind, og få snakket om det rare livet vårt her. 
Her er vi kule fra Norge
Etter å ha hengt med Øyvind en stund, drar Paula og jeg på treningssenteret. Dette gjør vi jo nesten hver dag (mandag-torsdag), men det er noe med disse onsdagene. I dag var vi ikke på gruppetime som vi pleier, men med apparatene. Følte jeg endelig kunne vise meg fra min bedre side, ettersom gruppetimene der man må ha over gjennomsnittet god rytme i kroppen for å henge med. Jeg har et stykke under gjennomsnittet god rytme i kroppen. 

Har dessverre ingen bilder av treningssentret. Føler ikke helt for å fotografere der inne, men la oss bare si at det er noen hakk under Bris. Apparatene knirker som bare det og kun én styrke på syklene, men jeg klarer meg. Men det de faktisk er mye bedre på her, enn bris er at det er mange som jobber der som går rundt å hjelper alle som trener. Ja det er som om alle har hver sin personlig trener. Det er veldig bra.

 

2 kommentarer:

  1. Artig å høre om skoledagen, Sofie. Morsomt at du oppdaterer nesten daglig, et av dagens høydepunkter :-) Klem Paps

    SvarSlett
  2. Kjekt å høre om dagen din sofie! kjekt med sånne innlegg og! hørres ut som ein veldig bra dag! eg og lige det når det e litt travelt altså :) og flinke du har vært til å blogge i det siste! fortsett med det du. klem

    SvarSlett