søndag 13. november 2011

Feliz cumple, Rio Cuarto!

På fredag, 11.11.11 feiret byen min 225 år. Det var fri fra skolen, og stor stå-hei i byen. Vi dro til byen relativt tidlig, for der skulle det nemlig være en superstor kake. Tror du ikke det var tomt da vi kom!? supernedtur altså. Ellers var det utstilling av biler, ponnyridning, og en scene der det skjedde litt av hvert. Fikk sett Argentinas svar på korps, og må nok de at der går Argentina vinnende ut.
Meg og min kjære vertsmor

folksomt

Dette var da hele byen fylt med

Korpset

Meg som poser sammen med alle folkene

Kake

Bilen vår!

Klar for å råne
Senere på dagen møttes jeg sammen med noen av de andre AFS-erne. Vi satt først bare å snakket i parken, før vi gikk å kjøpte is, for så å gå en liten tur. Det er så utrolig koselig å henge med de. Ikke bare er de noen fantastiske folk, men det er også utrolig støttende. Vi kan snakke om både oppturer og nedturer sammen, og hvertfall for de som har det litt tungt er det utrolig godt. Vi ler og koser oss sånn sammen.
Rosi fra Finland. Ikke kjempefornøyd med alle løshundene som kommer!
Etter å ha vært med AFS-gjengen dro jeg sammen med familien på enda mer opplegg i sammenheng med bursdagen. Vi dro først å så på argentinsk tradisjonell dans.

Deretter dro vi til det som var hovedarrangementet. Der var det masse musikk, dans, fyrverkeri, litt taler og ellers tykt av folk. Bra opplegg, men 2,5 timer ble litt i lengste laget. Det argentinerne er flinke til er at når noe er bra så lar de det vare så ekstremt lenge.Litt for lenge. Bare et eksempel er fyrverkeriene; Det er kult altså, men etter 15 minutter så har man sett mer enn nok. Men alt i alt stelte de i stand et bra show. Hadde tatt en del filmer jeg hadde tenkt å klippe sammen til én, men det får jeg ikke til, så da får dere klare dere med bilder for nå.






På kvelden hadde jeg egentlig planer med jentene i klassen, men i siste liten ble det visst ikke likevel. Det er ganske typisk her, man vet aldri hva man skal gjøre før man faktisk gjør det. Er vel både positivt og negativt i det. Uansett så ble det en veldig fin kveld. Var hjemme, fikk litt alenetid, rydda på rommet, dekorerte litt med bilder og fikk snakket litt med vertsmor om alt mulig rart. Så alt i alt var jeg veldig fornøyd med at jeg ble hjemme.

Siden jeg la meg relativt tidlig sto jeg også opp ganske tidlig på lørdag og fikk hjulpet vertsmor med å lage mat. Senere på kvelden dro jeg ut å møtte AFS-gjengen, igjen. Vi møttes i sentrum og gikk en liten tur, før vi satt oss ned, kjøpte noe å drikke og bare koste oss. Vi dro også senere å spiste på restaurant, etterfulgt av isspising. Elsker forresten isen her. Ikke bare er den supergod, den er også vanvittig billig. Da jeg kom hjem kl. 00.30 spurte vertsmor meg om jeg ville dra ut sammen med Paula. Hvorfor ikke? Så da  skyntet jeg meg å skiftet og dro først til ei venninne av Paula før vi dro på et disko/utested, der vi hadde en superartig kveld. Alt i alt en super helg. Jeg elsker helgene i Argentina.

Til slutt vil jeg også gratulere verdens beste pappa med farsdagen i dag! Jeg savner deg utrolig mye og er så glad i deg.
Pappa og meg i New York i fjor

Pappa og meg på skype

2 kommentarer:

  1. Takk for koselig hilsen Sofie. Du er godjenta, da :-) Klem Paps

    SvarSlett
  2. Jeg følger med på bloggen din, Sofie, selv om det er lenge siden jeg har skrevet nå.
    Jeg må bare si at jeg er supermisunnelig på kattungen din. Hadde den vært min, skulle den fått tissa så mye i senga mi den bare ville..

    SvarSlett