mandag 7. november 2011

Søndag og mandag

Applaus til meg for kjempeoppfinnsom overskrift. Nå er dere sikkert spente på hva dette innlegget handler om. Hold dere fast folkens! Jo, det skal handle om hva jeg gjorde i går, søndag, og i dag, mandag. To dager med litt innhold, noe som jeg gir tommel opp til.

Søndag var der, som vanlig, veldig varmt, og vi som er AFS-studenter her i Rio Cuarto bestemte oss for å møtes. Kjempetiltak. Møttes i parken kl 17.00. Det går faktisk nesten ikke å møtes før om man skal være ute, fordi det er for varmt, og sola er for sterk. Man må passe bedre på når man skal være flere måneder i denne  solsteiken, enn når man bare er to uker på sydentur. Iallefall, vi satt oss ned med mate og det beste Argentina her å by på av kjeks. Og det skal jeg love dere er mye altså! Kjeks kan sammenliknes med brødskive på hvor mye det spises. Ikke alle AFS'erne kom, men Rosi fra Finland, Simon fra Danmark, Gabriela fra Italia og Sara fra Tyskland var på plass. Herregud, så koselig det var! Har hittil ikke vært så mye med de, men fra nå av blir det garantert oftere. For noen herlige folk! Vi satt å snakket i tre timer i strekk om alt og ingenting. Så begynte det å lyne(..) så vi måtte dra hjem. Dagen var iallefall super helt til lynet kom, og vi har allerede mange planer for framtiden. Det blir en måte å bli kjent med andre en kun de på skolen min, så det er strålende!
Rosi, Simon, Sara, Gabriela og meg

Fine jenter - Sara og Gabriela

Barbie and Ken aka. Sofie og Simon
 Nå lurer du sikkert veldig på hvorfor jeg skrev "Barbie and Ken". Ok, sikkert ikke. MEN det er en historie bak det. Gabriela fortalte meg at noen klassevenninner av henne hadde sett meg på treningssenteret(!!) og da hadde de sakt at jeg så ut som en barbie. HAHAHAH, jeg må le!
Simon og Rosi 
Mandag var der som vanlig skole, men i dag en litt annerledes skoledag. Jeg og åtte andre fra klassen skulle nemlig på besøk på en annen skole. En katolsk skole. En VELDIG katolsk skole. Følte vel egentlig mer jeg gikk inne i en kirke. Det var virkelig store kontraster fra denne skolen til min. Både her og i Norge. Omvisningen startet med at vi satt i et klasserom mens en lite sprudlende dame snakka om skolen. Ble litt for drygt for meg så jeg klarte ikke få med meg alt, men her var det regler om hvordan man skulle være på håret, mobilbruk er strengt forbudt, og å gå i gangene skal unngås. De har faktisk egen kirke inne på skolen! De har heller nesten ikke friminutt og de bruker også uniform. Ellers var alle veggene dekorert med religiøse bilder. De har faktisk en egen radiokanal som heter "radio Maria". Eller jeg vet ikke om denne tilhører skolen, eller om det bare er fordi det er en religiøs kanal, men den var det iallefall skilt om over hele skolen. Fikk tatt noen bilder, men følte heller ikke helt for å gå å knipse hele tiden.
Hvordan skal dette gå? VI må være STILLE...

Og oppføre oss...

Slikt var det mye av

legg merke til "bildet" helt til høyre. ellers er dette i barneskoleavdelinga

kirka inne på skolen

Oi, nå husker jeg ikke hva dette heter, med det er sånn man kan snakke med en prest. unnskyld, jeg har ikke stålkontroll på religion
 Gabriela går forresten på denne skolen, så fikk hilst på henne i dag også. Alltid koselig:-)

Var ferdig på omvisningen ca kl 11. Da dro vi tilbake på skolen og måtte vente til kl 15.00 for da har vi gym. Åh, det var så varmt. Jeg satt bare i skyggen. Tok litt bilder da:-)
suree ja

kooos

Disse tre flagga heiser vi hver da. som jeg skrev om i innlegget om skolen

Her ser dere da kiosken og deler av uteområdet

Argentina!

Rio Cuarto

Skolen min!



så babe

hehe
finfine dager!

2 kommentarer:

  1. Artig å lese om skolen du besøkte. Hva syns Gabrielle om å gå på så streng skole? Klem fra mams

    SvarSlett
  2. Hun sier det går greit fordi hun har veldig bra klassekamerater, men det verste er vel at den nesten ikke har friminutt og møter derfor nesten ingen andre enn kun de som går i klassen

    SvarSlett