søndag 20. november 2011

Min helg

Dette har jo vært en ganske så innholdsrik langhelg. Torsdag dro vi, altså Maia, Paula og vertsmor, til Laboulaye. Laboulaye er da der familien min bodde frem til for ca. 6 år siden. Nå bok kun far der. Det var artig å endelig få dra det stedet jeg har hørt så mye. Laboulaye har, i likhet med Molde, ca. 25 000 innbyggere, men forskjellen er vel at jeg følte mer jeg befant meg på et lite tettsted. Her var det skikkelig bygdaliv. Men det liker vi jo! Torsdag kveld var det som sakt tid for konsert med "Los Wachiturros". Kan love dere at det var artig. I en såpass "liten" by er de ikke vandt til å ha Norgesbesøk, så der ble det stor ståhei. Dj'en var flink å minne alle på at "Sofie fra Norge e her i kveld!", ca 5 ganger i løper av kvelden. Ikke nok med det, jeg ble også dratt med opp på scena for å danse sammen med gruppa. Vet ikke helt om jeg skal være stolt, eller bare kjempeflau over at jeg danset med noen av de mest kjente blant ungdommen her i Argentina, men morsomt var det, og en fin historie.
Eneste bilde fra kvelden - Meli, Rocio, Maia Paula og meg
Fredagen gikk vi litt rundt i Labolaye før vi gikk på besøk til ei venninna av Paula. Koselige jenter som var VELDIG interessert i å høre om Norge, og da fikk jo jeg praktisert spansken min. Veldig gunstig. Senere på kvelden kom det noen andre venner av Paula til der vi sov. De var også interessert i å høre om Norge, så dette ble virkelig en dag jeg fikk prata mye.

Lyset gikk, så vi bare " FOTOSHOOT I MØRKET"

Paula og turneren Maia


Koselig sammenkomst

Carolina. Utrolig koselig jente som skal studere i Rio Cuarto til neste år. 



Sent på kvelden, sent, dro vi på et utested. Her i Argentina er virkelig døgnrytmen helt annerledes enn i Norge. Her er man ute hele natten og sover til lang på dag. Og i Laboulaye er visst dette ekstremt. Helt normalt å komme hjem kl 8 på morgenen. Det hadde jeg aldri holdt ut. Det kan jo være at døgnet er "forskjøvet" rett og slett fordi det er for varmt å til å gjøre noe som helst på dagtid.
Dette er veldig sent på kvelden, evt. veldig tidlig på morgenen. 
Lørdag dro vi hjem igjen til Rio Cuarto. Som jeg nevnte i forrige innlegg skulle det være en slags bursdagsfest for alle de som hadde vært i Disneyland. Må si festen var godt laget til, med et disneyslott utenfor. Selve festen var vel artigst for selve bursdagsbarna og vennene deres, men så klart artig å ha vær med på.



På 15-dagen sanser man alltid en vals. Her danser Maia med onkelen


Jeg har blitt kjendis. Noen gutter kom bort og bare "kan vi få ta et bilde med deg?". Trodde først spansken svikta, at de mente noe annet, men neida, de ville ha bilde med "hu norske".
Kjendis
Dagen i dag har hittil gått på å se Molde får pokalen. Må si dagens teknologi er ganske så bra, når jeg kan sitte så mange tusen km hjemmefra, og likevel se Molde både vinne kampen, og ta i mot gullet. For at syn. I dag hadde det vært artig å være i Molde!
Gratulerer Molde!!!

1 kommentar:

  1. Vi er fole stolte av gullet:-). Artig at du fikk se det. Klem fra mams

    SvarSlett