tirsdag 22. november 2011

Skoleinnspurt

Om dagen er der veldig morsomme dager på skolen. Eller ikke. Det er virkelig helt i innspurten av skoleåret, og det er kun 8-9 dager igjen før 3 måneder sommerferie. Som vi alle kjenner til fra Norge så har lærere en ting for å legge alle prøvet til samme tid. I dag var det prøve i 3 av 4 skoletimer. Jeg fikk dra en time før, så det klager jeg ikke på. Ellers har også mange av lærerne allerede tatt fri, og det resulterer i 0 skole i morgen. Tommel opp.
Dagens tidsfordriv mens klassen hadde prøve om "video Arte". Synes det var litt kunst over dette
I dag fikk jeg faktisk velge om jeg ville ha denne prøven om "video arte". Joda, siden en del av prøven var avkryssing, skader det vel aldri å prøve. Jeg skjønte alt som sto på prøven (utrolig nok), men siden jeg ikke hadde øvd noe, hadde jeg jo ikke peiling på svarene. Litt kryss rundt om kring, så satser jeg på at jeg kanskje klarer å få en 2'er. Det hadde vært fint da.

Siden det ikke er skole i morgen skal jeg møte ei jente i klassen i kveld. Vi skal dra å se på "Breaking Dawn". Gleder meg til å se den, og krysser fingrende for at den ikke er dubbet. Dessverre er nok ikke oddsene på min side der nei. Snart skal jeg også dra møte Gabriela fra AFS. De har så god is her i Argentina, at det blir fast gjøremål når vi AFS'erne møtes.

På mandag skal alle AFS'erne møtes. Vi skal alle ta med litt mat  fra hjemlandet vårt. Derfor må dere hjelpe meg, siden jeg her har glemt alt om hva vi spiser i Norge. Hva er en typisk norsk matrett jeg kan ta med meg? Det må være noe som enten kan varmes i mikroen, eller spises kaldt. Det kan også være en dessert, men helst mat. Hjelp meg!

Må også få sakt hvor utrolig koselig det er å få kommentarer. Spesielt på innlegg som er litt personlige og ærlige. Da føler jeg ikke bare at jeg skriver til meg selv:-)

6 kommentarer:

  1. Sommerferie i tre måneder. Herlighet er det ferie jeg sendt deg på? :-) Da må du jobbe hardt med språket - kanskje lese en spansk bok. Skal du fortsette med privatundervisning i matematikk? Du beskriver total døgnsnu i helgene? Hvordan har du tenkt å gjøre i ferien i tre måneder...... Du aner en bekymret mot. Jeg sendte pakke til deg fredag, så da håper vi den kommer frem før jul:-) Stor klem fra mams

    SvarSlett
  2. Jaa, det er ferie du har sendt meg på. Men kanskje den ferien jeg kommer til å lære mest i noen gang :-D Jeg skal leste spansk bok når språket blir litt bedre. litt tidlig enda. Vet ikke helt hvordan det blir med matematikken, siden jeg skal veldig mye ut å reise. Hehehe, ja jeg er egentlig veldig spent selv på hvordan døgnrytmen her er i ferien. Jeg skal iallefall prøve å holde den ganske i sjakk. Tusen takk:-)

    SvarSlett
  3. Sommerferie allerede? Dælme da noget i har misforstået over ther :D Det er jo hunde koldt :D Håber virkelig du nyder tiden og får det fedeste ud af det, vilket jeg næsten er helt sikker på du gør :D
    Kæmpe klem fra Tobse

    SvarSlett
  4. Du kan lage kjøttkaker! Jeg har allerede laget det to ganger til vertsfamilien, og de likte det kjempegodt! Kjøttdeig og resten av ingrediensene du trenger har de på supermarkedet (La Anonima). (:

    - Klem fra Martine i søøøøøøøøøør !

    SvarSlett
  5. Kjøttkaker var en god ide. :-)

    SvarSlett
  6. Kjøttkaker var en god ide:-) klem fra mams

    SvarSlett