onsdag 30. november 2011

Argentinerne - del 4

  • Guttene bruker ikke parfyme, men sånn deodorant-spray på hele kroppen, hele tiden. Lukter minner meg om en guttgarderobe på idretten. 
  • Har ikke julekalender
  • Feirer ikke advent
  • Har ingen døgnrytme. Sover når det passer seg
  • Torskeskjegg, Geiteskjegg og rottehale er supermoderne. Dyreinspirerte gutter ja. 
  • Kaller alle som er litt større gordo/gorda. Gordo betyr altså feit. 
  • Forelskelse kommer fort, og går like fort over
  • Kommer som regel hjem kl 06 om morgenen i helgene. 
  • På fester er det cumbia og reggaton som spilles på høytalerne, mens på iPod(ok typ ingen har iPod, men MP3) er det typ Pitbull og David Guetta. 
  • Humoren er slem. Kødder med ting som ikke er morsomt, og vanskelig å forstå
  • Kommenterer alt
  • Vet lite om verden
  • Spiser usunt, men likevel veldig lite
  • Alt er frityrstekt
  • På apoteket selges brus og godteri
  • Bruker øyenskygge i alle regnbuens farger
  • Ekstremt upunktlige. Kommer som regel 1 time for sent. uansett hva det er. 
  • Alle er lav. jeg er høyere enn de fleste gutta
  • Alt koster penger
  • Når det kommer til matematikk på skolen, så ser ikke folk på den før de leverer den inn. vet liksom at de ikke får til noe. Måtte le litt i dag da have prøva var avkryssing, og halve klassen dro uten å i det hele tatt vite at det var rett/galt.
  • Alle er ELENDIG i engelsk, men nye folk skal alltid snakke engelsk med meg fordi de tror jeg ikke kan spansk
  • Rykter spres fort
  • Maten er helt ukrydret 
  • Kjøttet er ekstremt godt 
  • Melka har holdbarhet i mange måneder
  • Tror alle norske kan Tysk. Jeg spiller med
Mulig jeg har skrevet noen før, men det husker verken jeg eller dere uansett. Har det relativt travelt om dagen. Er en del sammen med de andre AFS-studentene, men også deres venner. I tillegg er det helt i slutten av skoleåret og mye arrangementer i forbindelse med det. Har skrevet ett innlegg om egresoen(graduationpartye) jeg var på på lørdag, men fikk ikke lastet opp bilder, så det ligger klart på vent. Skal også på en egreso på fredag og onsdag. Gleder meg. Ellers så har jeg det fint om dagen. Begynner virkelig å se på dette som mitt hjem nå. Merker at norsken og engelsken blir dårligere. Glemmer hele tiden ord. Men det er vel et godt tegn. 

1 kommentar:

  1. Morsome observasjoner. Godt å høre at du føler deg hjemme, bare du husker hvor hjemme er :) Hilsen paps i Trondheim som har vært på julekonsert med koret til Rikke. Kjempebra :-)

    SvarSlett