torsdag 6. oktober 2011

Gulrotkake

På tirsdag fant jeg fram bakeredskapene, dro på butikken og handlet inn alt som var tiltrengt for gulrotkake. Det var ikke lett skal jeg si dere, men etter til sammen 4 turer på butikken, var alle ingrediensene i hus. Jeg merket skepsisen på kaka jeg skulle lage da jeg ble spurt om hvorfor jeg skulle lage salatkake. Jeg satt iallefall igang for å slette all deres tvil.
Kokken i full sving

Tortaaaa
 Skal love dere at alle fordommer mot gulrotkake/salatkake er nå sletta her. Lillesøster var superfornøyd fordi hun endelig spise grønnsaker med glede. De kalt det sunn kake. Det er jeg ikke så sikker på, men suksess det var det. Allerede fått spørsmål om når jeg skal lage neste gang. Når dere ønsker, sa jeg bare. Da blir det vel veldig snart.
Maja VELDIG fornøyd

Det er innsiden som tells:--)
Kanskje noen har forslag om noe annet jeg kan lage til familien? kake eller ikke, noe norsk. Merker jeg glemmer litt norske ting. Det er vel et godt tegn det!

I morgen er det fredag, og helg igjen, og jeg er klar for mye eventyr. Jeg har forresten glemt å nevne at jeg hadde besøk på lørdag av Øyvind. Det er så deilig å få snakka Norsk igjen. Få uttrykket meg, ledd av ironi og bare snakke om livet her. Hvor rare Argentinerne er. Jeg skjønte jeg hadde snakket litt mye da broren min sa " jeg tror ikke jeg vil du skal lære deg spansk, da blir det aldri stille!". Hahahha! Hadde iallefall en super dag med bærumsgutten!
Øyvind og meg! kule



2 kommentarer:

  1. Ka med pannekake med blåbærsyltetøy og bacon?

    God helg til deg, Soffi!

    Klem fra Rikke

    SvarSlett
  2. eg leste dette i går, så drømte eg om gulrotkaga i nått..

    SvarSlett