tirsdag 4. oktober 2011

Missforståelse

Må lage et lite innlegg om dagens missforståelse. I går på skolen kom inspektøren inn og så noe om morgendagen. Jeg spurte min sidekamerat og som jeg forsto sa han "i morgen starter vi kl 10.30". Deilig tenkte jeg. Satt på vekkeklokka klokka 9, og la meg til å sove. Klokka 8 ble jeg vekt av broren min som kom inn å sa at hele klassen var tilstede. Skjønte jo fort at jeg på en eller annen måte hadde missforstått. Jeg sto opp og kom på skolen klokka 9. Jeg var egentlig ekstremt flau, og gjemte meg i bilen mens læreren gikk forbi. Kom inn i klasserommet og alle lurte så klart på hvorfor jeg var sein. Forklarte historien. Så klart mye latter, men så kom det fram at det var ikke uten grunn vi jeg hadde missforstått, vi var FERDIG på skolen 10.30. Ble en veldig kort skoledag på meg. Sånn kan det gå når man ikke kan språket!
Illustrasjonsbilde: Flau og frustrert
Nå skal jeg sette i gang med å lage gulrotkake til familien kommer hjem:-)

2 kommentarer:

  1. sånn e det å ver norsk i argentina!

    SvarSlett
  2. språkproblemer kan være en veldig god unnskyldning...

    SvarSlett