torsdag 13. oktober 2011

Været

Herregud. I dag var det helt sinnssykt vær. Så sykt at det fortjener et eget innlegg. Da skolen var ferdig sprang alle ut for å se på lyn og torden som det var. Jeg har jo sett det før og synes egentlig det var mest skummelt så jeg holdt meg innendørs. Plutselig kom det et skikkelig skybrudd. Dere i Norge har missforstått ordet av skybrudd. Det som kommer i Norge er bare litt duskrein i forskjell. De som var ute, uansett hvor nærme inngangsdøra de var ble GJENNOMVÅT. Så begynte det å hagle også. Ikke sånne små pinglekuler som i Norge, men mer på størrelse med store klinkekuler. Bilturen som vanligvis tar 5-10 minutter tok i dag 35 minutter. Alle veiene var oversvømt på 3 minutter. Egentlig så kjørte vi ikke bil hjem, men båt. Tok noen bilder da jeg kom hjem, men foreslår også at dere tar en titt på bildene og filmene her for å skjønne hvor sykt det var.  http://www.lavoz.com.ar/ciudadanos/temporal-lluvia-piedras-afecto-ciudad-rio-cuarto






Hahah, dette hørtes nok mer dramatisk ut enn det var, men for meg som bare er vandt til litt småregn, ble dette en skikkelig opplevelse!

2 kommentarer:

  1. Hei Fi, morsom værmelding. Vil bare si at vi har hatt mer enn duskregn her også! Klem Paps

    SvarSlett
  2. Ta va fole! No ska happy family på tulldag. Det bli svert! H

    SvarSlett