onsdag 21. september 2011

Vår

Nå har våren offisielt inntatt Argentina og det har blitt feiret med fri fra skolen og studentenes dag. Nå ligger jeg som slakt i senga. Lille meg fra kalde Norge, er ikke vant til at det er 35 grader første vårdag, og hadde vel ikke helt gjort meg klar for varmen. Her i Argentina får man ikke alltid like mye beskjed om hva vi skal osv, så det jeg trodde skulle være lunsj på restaurant, var medbrakt lunsj i en park en time unna med buss, etterfulgt av at vi gikk hjem igjen. Matpakke hadde Paula tatt med til meg, men vann derimot, hadde jeg ikke mye ekstra av. Solkremen er enda ikke kjøpt inn, men solbrillene var heldigvis på plass. Etter noen timer i parken tok vi beina fatt og gikk til sentrum. Varme gater der jeg er sikker på at converse'a smelta og veske på slep var ikke drømmesitusjonen når en to-timers gåtur var neste plan. Selv om jeg er supersprek skihyttagåer, var dette noe annet ja. I sentrum satt vi oss på kafé, og jeg fikk endelig kjøpt meg vann og is. Deretter tok vi igjen beina fatt og gikk hjem, rett i senga.  

Dagens autfait - Bare for å misunne dere hjemme

sooooool

jeg sov egentlig for det meste
I går ble også dagen feiret på skolen. Da startet dagen med å se på skuespill som klassen til Paula hadde laget. Så klart skjønte jeg ikke så mye, på grunn av språket, men alltid gøy når man kjenner de som står på scena. Etterpå var det forskjellige leker som fotball, kanonball, volleyball og en sånn appelsinlek. Laget mitt vant selvfølgelig alt, og jeg var så klart stjerna! Vi spiste også lunsj på skolen som da var hamburger. En finfin skoledag.

På kvelden dro vi først for å høre en konsert med et band som spilte Pink Floyd musikk. Det var tydeligvis den store happeningen i Rio Cuarto, men for meg som er oppvokst med Moldejazz, var vel dett mer på nivå med "Scenen er din". Neida, det var greit nok altså:-)
 Etter konserten dro vi til Ce for å spise "taco". For meg var det ikke taco, men wok i lefse. Liker den norske tacoen best altså, selv om det egentlig ikke kan sammenliknes. Sent, veldig sent dro vi på diskotek.
Alt i alt har studentenes dag (og dagen før) vært en suksess, selv om jeg faktisk skulle ønske det var litt kaldere. Herregud, sa jeg nettopp det!?!? Apropos "sa jeg nettopp det!?!", i dag tenkte jeg "tenkte jeg nettopp det!?!". Jeg tok meg selv i å synes at to kuler med is og en flaske med vann på kafé var dyrt når det kostet 15 kr. Jeg kan aldri flytte tilbake til Norge. Og apropos Norge. På søndag fikk familien min smake brunost, noe som falt veldig i smak. Nesten litt dumt, siden jeg hadde håpet på å få den for meg selv. Hehehe
Osteskjæreteknikken innlæres

Alle samles rundt brunosten
I morgen Blir det shopping med Megan fra USA. Det trengs flere klær i klesskapet NÅ!
I tillegg må jeg slenge med en litt morsom historie. På mandag skulle vi ha gym(kan ikke kalles gym egentlig), og de andre treningsbuksene mine var til vask, så da måtte løpetightsen på. Jeg skjønte fort at løpetights enda ikke var helt populært her enda, ettersom jeg ble spurt om jeg hadde på meg våtdrakt. VÅTDRAKT! Så der trodde hele skolen at jeg gikk med våtdrakt.

3 kommentarer:

  1. hvis du skriver eeeen gang til at det er for varmt, kommer jeg aldri til å lese bloggen din mer.

    ler meg ihjel av våtdrakthistorien! LOL!

    Hilsen Rikke
    som gikk med votter og lue til skolen i dag

    SvarSlett
  2. Hvis det er 35C nå, hvor varmt blir det da til sommeren? Høres ut som du må bytte ut conversene med sandaler. Her slipper vi ihverfall å svette :) I kveld kommer fetter Jørn en tur, han er på jobb på Ormen. Klem Paps

    SvarSlett
  3. Du trenger altså mer brunost? Ikke verst at de likte det. 35C, det er nok litt heit, da foretrekker jeg egentlig votter og lue:-). Nå ser jeg på semifinalen mellom Ålesund og start. Dessverre leder ÅFK. klem fra mams

    SvarSlett