tirsdag 27. september 2011

Argentinerne - del 2

For noen uker siden skrev jeg en liten liste over ting jeg hadde lagt merke til mer argentinerne. Nå tenkte jeg å forlenge den litt ettersom jeg legger merke til rare, og mindre rare ting hver dag. Jeg prøvet å huske å skrive de ned, mens jeg kommer på, så nå har samlingen blitt lengre.
Mitt forrige innlegg om Argentinerne kan dere lese her: http://sofieiargentina.blogspot.com/2011/09/argentinerne.html

  • Mange voksne har regulering
  • De fleste jukser på prøvene
  • Veldig få bruker sminke på skolen
  • Karakterene teller ikke når man skal inn på universitetet, så lenge man består
  • Alle har over 1000 venner på facebook. Her legger de til venners venners venner
  • Husene har nesten ikke vindu, og de få som er, er tildekket med en sånn type utendørs persienne. Her skal ikke dagslys slippes inn!
  • Veldig spontane. Vet sjeldent hva man skal gjøre om to timer
  • Går nesten kun i daffeklær på skolen
  • Gjør narr av alle andre spansktalende land
  • Guttene sprayer seg med parfyme hele tiden, foran alle. Alltid en tilgjengelig
  • Sukker brukes til alt og i store mengder
  • Handler alltid inn suvenirer i form av klesplagg og vesker, så alle kan se hvor de har vært på ferie
  • Spiser og serverer seg av samme skje/gaffel. også andre runde. 
  • Har ingen hemninger for hva de spør om
  • Bruker bukse i 30 grader
  • Slår hverandre hele tiden. Blåmerker hver dag
  Lista blir oppdatert når jeg har funnet flere ting verdt å legge merke til.
Dette tok en kveld ja
Jeg har forresten blitt "flettern" her. Alle skal ha fletter. Hver dag. Vurderer å ta betalt. Hadde blitt rik. Men jeg trives med å være "flettern", gjøre litt nytte av meg:-)

4 kommentarer:

  1. Du er morsom! Det å kunne se forskjellene og akseptere dem er en viktig del av integreringsprosessen.

    Rix

    SvarSlett
  2. Heisann, vurderer kjempe sterkt å dra til Argentina. Lurte bare på om du var fornøyd med AFS og om hvor mange dere var som dro ned. Kan du også skrive et inlegg om hvordan det var å møte familien, første skoledag(få venner,) Hvordan er det med spansken osv. Hadde vært til STOOOOR Hjelp!

    Kos deg videre, Amalie :D

    SvarSlett
  3. Hei Amalie! Jeg kan virkelig anbefale Argentina på det varmeste!! Tar opp spørsmålene dine i neste innlegg jeg, så får du ett ordentlig svar:-)

    SvarSlett
  4. Haha, kjenner meg igjen på alle punktene. Har faktisk også blitt "flettern" må flette håret på jentene i klassen heletiden! Morsomt å lese :))

    SvarSlett