søndag 11. september 2011

Neverland

Alle gode ting er tre. I dag har jeg vært her i tre uker, og dagen i dag har kanskje vært hittil den beste. Dagen startet så klart litt sent, ettersom det er helg, og da helt normalt å stå opp kl 15.00. Jeg klarer jo langt i fra å sove så lenge så jeg var oppe "allerede" kl 13.00. Jeg skjønte at denne dagen kom til å bli bra da frokosten/lunsjen var empanadas, min favoritt. Etter litt daffing rundt i huset tok Paula og jeg fram bakeredskapene for å lage en kake. Fikk bruk for mine fantastiske husmorsevner da ja.
Paula gjør godt arbeid med kaka
Resultatet av kaka trenger vi ikke gå nærmere innpå. Viktigere er at under all kokkeleringa tikket det en melding inn på mobilen. Coti lurte på om jeg ville bli med i parken sammen med noen venner. En sånn liten invitasjon gjør virkelig dagen. Å bli invitert med på ting betyr nok mer for meg, enn dere kan forestille dere. Det gjør at jeg føler meg så velkommen. Lykkelig og glad dro jeg til parken, og møtte Coti, Mica, Gaston og Jose. Der hang vi en stund og kosa oss, før Coti, Mica og jeg dro hjem til Mica. Der laga vi kako og spiste kjeks med Duche de Leche. Der fikk jeg også tatt mer del i samtalen. De tok seg tid til å la meg bruke 5 min på å forklare hvor jeg var i går f.eks. Fikk praktisert mye språk, og fikk også høre at jeg lærer fort for bare å ha vært her i 3 uker. Det varmer.
Maru, Coti, Giuli og Mica
Senere på kvelden møttes vi (+ Maru og Giuli) for å spise på MCern etterfulgt av kino. Føler at jeg endelig kan begynne å ta litt mer del i samtalen, og formulere meg litt mer enn "si, me gusta". Etter vi hadde spist og mens vi venta på at filmen skulle begynne, gikk vi inn på Neverland og hadde en aldri så liten photoshoot.
Jeg er i neverland

Vi hadde lyst å kjøre sånn elbil, men vi var dessverre for høy

Up and down

Poooooose

Lek på lekeland

Jenteneee

Speilbilde så klart
Filmen vi dro for å se var Final Destination 5. Ikke en film som jeg sier "løp å se" til, men å så lenge jeg fikk være med gode venner, hadde ikke det så mye å si. Jeg hadde iallefall en kjempedag. Dette er jenter jeg virkelig tror kommer til å være mine bedre venner gjennom året.
Nære slektingna

Klare for film
Gleder meg til flere kvelder med disse herlige jentene.

1 kommentar:

  1. Sofie! Når ble du så morsom og flink og reflektert?! Dette føler jeg meg snytt for.. Leser blogginnleggene dine hver dag med stor glede. Kjenner meg veldig igjen i alt du skriver om å være utvekslingsstudent. Synes du er flink til å sette ord på ting, det er nok en viktig del i bearbeidelsesprosessen. Hvordan går det med språket? Ikke vær så streng med deg selv, hopp ut i det - om en måned føler du at du snakker språket godt, promise:-) klem fra rikkesøs

    SvarSlett