onsdag 14. september 2011

Her bor jeg

Nå har jeg endelig fått tatt litt bilder av byen min, og huset. Bildekvaliteten på bildene av byen er ikke på topp, siden jeg tok dem på bussen i fart gjennom et skittent vindu. Byen min er ikke det jeg vil kalle en fantastisk fin by, med masse grønne trær og vakker natur. Første dagene synes jeg rett og slett den var stygg, men nå har jeg begynt å se sjarmen i de enveiskjørte gatene, smale fortauene, husene som ligger helt inntil veien, også helt inntil hverandre. Jeg har begynt å se sjarmen i at ting ikke er helt på stell. Tro det eller ei, jeg synes byen min er fin jeg.
Det er seriøst busstopp over alt. Noen ganger er det to busstopp på samme veg på samme kvartal. det vil si ca. 30-50 m fra hverandre. 

I utkanten av byen

Elva "Rio Cuarto". Rio betyr elv. 

I utkanten av byen

Slik ser ca alle gatene ut

Veldig typisk gate i Rio Cuarto




Det som jeg synes er spesielt her (sikkert ikke bare i Rio Cuarto) er at standarden på husene er så forskjellig.  Her kan du se det mest forfallene, lille huset, vegg i vegg med det store flotte to-etasjeshuset. De fineste strøkene finner man i utkanten av byen der man ofte må gjennom en sånn port med en vakt for å komme inn. (lover å ta bilde neste gang jeg drar et slikt sted).

Stadion til det lokale laget "Estudiantes" som er i den nest øverste divisjon (det er veldig bra her)
Bussen. Koster 2.50 kr, lager så høy lyd at det ikke går ann å snakke, i tillegg er setene så glatte at man bare sklir når man sitter.
Nå over til det dere alle har ventet i spenning på. HUSET!
Her skal jeg bo de neste 44 ukene, og her kommer jeg nok til å trives, akkurat som jeg har gjort de 4 første. Huset er helt greit stort, men må si at utnyttinga av plassen er topp. Her har vi en stor garasje, stue, vaskerom, kjøkken, "gang", 4 soverom og 2 bad + bakgård. Dessverre Helle, så vet jeg verken hvem som har tegnet huset, eller har noe slags form for plantegning. Du får komme å inspisere selv. De har faktisk arkitektur på universitetet her!
Rommet til meg og Paula - senga mi til venstre (Marte, det er altså den sanga som er lengst mot skrivebordet)

rommet til meg og Paula

Kjøkkenet og gangen
Bakgården. Her ser dere at vi har en sånn peis/grill som jeg fortalte om tidligere
En del av klesskapet. Hva synes du mamma?
Og svar på noen kommentarer på forrige innlegg.
Pappa: Da jeg sa til Paula og Tiago hva du hadde spurt om, så så de bare rart på meg og sa "det kan han finne på wikipedia". Hahah, tror du, i likhet med Helle, får komme å utforske selv.
Rikke: Det samme gjelder deg. Kom å finn ut selv:---D

4 kommentarer:

  1. når du skrev venstre, mente du da izquierda? fordi det er mye lettere å skjønne hvis du skriver spansk! har lært meg forskjell på venstre og høyre her nede skjønne du!
    foresten da kjekka, gatan minte veldig om gatan her og husa og! store og små ved siden av hverandre. skal ikke klage på arealutnyttelsen her i hvertfall!

    besos osv!

    SvarSlett
  2. Hei. Pappa, helle og rikke spurte om mye rart i kommentarfeltet etter forrige innlegg. De er rare, men jeg kan jo spørre i samme gata: hvilket tilbud gir man til mennesker med utviklingshemmede, og blir det gitt spesialundervisning til de som trenger det? Huset ditt ser jo kjempefint ut, og også artig å være på busstur rundt byen. Er det noen steder i nærheten dere kan bade? Systemet i skapet ditt har jeg aldri sett før"....."...... Er det hushjelpen som ordner? Nå får jeg stå opp til en regntung dag, menmen det går nok bra:-).

    Klem fra mams

    SvarSlett
  3. artig å se bilder av byen og huset, soffi! vil ha litt mer bilder av familyn din:) har dere husdyr (annet enn den stygge rotta?)

    Rikke

    SvarSlett
  4. Hei, i har tenkt å reise ut neste år, å syns at det virke veldig artig å reise til Argentina etter å ha lest bloggen din! Men i lure på en ting, går du på nokka sport? å kordan e tilbudet med fritidsaktiviteta der?

    Anette:)

    SvarSlett