søndag 4. september 2011

En innholdsrik helg

Nå sitter jeg med skjerfet godt pakket rundt halsen. Nesesprayen i den ene hånda, og halstablettene i den andre. Jeg har blitt skikkelig forkjøla. Ikke hjelper det særlig mye på at denne helga har jeg fått til sammen kanskje 8 timer søvn. Fredag startet så klart med skole, etterfulgt av bytur med Paula. Hadde en del ting på handlelisten, men fant så klart ikke det jeg skulle ha, men ble iallefall en ny skjorte og et skjerf. Skjerf var forresten århundrets beste kjøp. Etter byturen dro jeg, Paula, Flor og Camilo å spilte biljard. Det er liksom den store tingen her. Spilt 3 ganger på 1 uke nå. Blir god jeg altså.
Biljard

Mestern
På kvelden var det klart for party. Skulle feire bursdagen til Calu i klassen. Vi dro ikke hjemmefra før kl 01.00 - da er man jo vanligvis nesten hjemme i Norge! Vi dro på et lite diskotek i utkanten av byen. Der var hele klassen + andre folk fra andre skolen. Her var det, som forrige helg, rytmer som bare det på dansegulvet. Jeg merker at jeg begynner å bli bedre å bedre på dansingen. Alle vil jo lære meg, og gjett om jeg har lyst å lære. Når jeg kommer hjem kan dere glede dere til å se en verdensmester danse.
Klar for fiestaaaa
et forsøk på å lære meg én type dans

Noen som virkelig kan å danse

Noen som prøver å danse
Lørdagsmorra ringte Øyvind meg kl 11. Han var i Rio Cuarto og ville henge med meg(ikke så rart det daaa). Øyvind er forresten AFS-student i en liten by et stykke utenfor Rio Cuarto. Øyvind kom hjem til meg, og ble tatt i mot med åpne armer fra familien. Her er det umulig å ikke føle seg velkommen. Dagen gikk med til mye prat, guitar-hero, ping-pong, tur i byen og andre småting. Utrolig deilig å få snakka norsk igjen, å få uttrykket meg ordentlig, ledd av humor og i det hele tatt å få snakke med noen i samme situasjon.
Jeg, Paula og Øyvind - legg merke til høydeforskjellen

Paula og Øyvind spiller ball

Råååååning
Hadde en super dag med Øyvind og familien min. På kvelden ble jeg med Paula i bursdag til en i klassen hennes. Det er denne klassen jeg skal dra til Brasil med i desember, så det var gøy å bli litt kjent med de. I bursdagen fikk vi servert kylling som var laget på en spesiell måte. De har en sånn stor gryte/panne som kyllingen, potetene og sausen ligger i. Dette blir da kokt i grillen/peisen. Her har alle en sånn type peis ute, eller i garasjen, som brukes som grill.
Muy ricoooo
Flor ypper seg

Hele gjengen(nesten) - i bakgrunnen ser dere peisen/grillen

Paulas venner som er så utrolig koselige
Selv om jeg kom hjem sent, var det tidlig opp søndag for å dra i bursdagsselskap til Eli fra Italia. Det var som en liten AFS-sammenkomst. Kjekt å bli litt kjent med AFS-erne, de er jo så koselige. Snakket en del med Rosi fra Finland som har vært her ett halvt år. Gøy å høre om hennes erfaringer hittil.
Bursdagsbarnet
Som dere kanskje skjønner har jeg hatt en innholdsrik helg, noe som absolutt stemmer. Har også snakket med mamma og pappa på skype i dag. Nå skal jeg knaske i meg alt av helbredende saker så jeg er klar for skole, og ny uke i morgen.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. hei hei, meg igjen, heheh :-)
    ser ut som du storkose deg! og heldigge som fekk treffe på øyvind, eg og vil møte noen afs-ere snart! kos deg videre vennen!

    SvarSlett