søndag 29. januar 2012

Hverdager

Nå har jeg hatt ferie i 2 måneder og har 1 måned igjen. Her har jeg vel skrevet mest om reiser og "store" hendelser. Men hva gjør jeg egentlig hver dag? Det er jo tross alt flest hverdager.

Som jeg har skrevet før, så er døgnrytmen her helt annerledes. En helt vanlig dag for meg vil si at jeg står opp mellom kl. 12 og kl. 14. Da har hushjelpa vår laga mat til oss som som oftest er milanesa (må lage et eget matinnlegg ja). Fram til kl. 16 gjør vi som regel ikke noe spesielt. Det er nemlig ikke normalt å dra ut av huset får kl. 16 fordi det er siesta og sola rett og slett er for sterk. Når klokka bikker fire møtes vi som regel enten i et hus der noen har basseng, eller så drar vi til noen av de offentlige bassengene der vi må betale. Da holder vi oss for det meste i vannet siden det så og si er for varmt på land. Tenk det da! Om været er litt mer eller mindre møtes vi i sentrum eller i en park. Møtes vi i sentrum drar vi som regel på kafé og kjøper enten is eller noe annet godt. Om vi drar i parken tar vi med kjeks, mate og kort. På kvelden møtes vi ofte å spiser sammen. Enten på restaurant eller i noens hus. Deretter drar vi enten på "bar" å drikker noe, ut på diskotek eller bare går en tur i sentrum. Vi legger oss som regel i 3-4 tiden.
her er vi på min favorittkafé; Havanna. 


Dette er stort sett det jeg gjør hver dag. Bortsett fra når det regner. Da blir ALLE planer utsatt. Alle sitter hjemme og ikke gjør noe som helst. På disse dagene bruker jeg som regel å dra med meg noen til sentrum for å dra på kafé, men lykkes ikke alltid. Men jeg liker regnværsdagene. Det er deilig å få litt "pause" fra varmen innimellom.

Min lille teori om hvorfor døgnrytmen er så annerledes her er rett og slett på grunn av varmen. Tidlig på dagen er det rett og slett for varmt å gjøre noe, og på natta er det mer behagelig. derfor blir døgnet "forskjøvet".

Beklager meget dårlig innlegg. Nå må jeg pakke, dusje, rydde litt, få meg noen timers søvn for i morgentidlig drar vi til Huerta Grande. Jeg drar sammen med familien min. Vi skal bo på et hotell uti ingenmannsland som har alt. Det vil si at vi sikkert kommer til å være kun på hotellet hele uka. Da blir det (dessverre) ingen blogging denne uka.
Lagde forresten taco i dag. Falt skikkelig i smak!

3 kommentarer:

  1. God tur Sofie. Blir kjekt å begynne på skolen igjen:-) (mor syns ihvertfall at det må bli kjekt med hverdag igjen). Klem fra mamma

    SvarSlett
  2. Sykt! kjenner jeg får helt fnatt inni meg av å tenke på å forskyve døgnet sånn.. Men bra at du går with the flow:) ingen vits å holde på norsk rytme der nede. Rikke

    SvarSlett
  3. Hei Sofie. Nå sitter mamma din og jeg å ser på bloggen din. Kult at du er i Argentina.Lisbeth har fortalt og det høres topp ut. Skal lese mer om det du har skrevet! Hilsen annbjørg

    SvarSlett