mandag 2. januar 2012

Brasil - dag 4 og 5

Dag 4
dag 4 var det som vanlig tidlig opp, spise frokost, for deretter å sette seg i deg alt for kalde bussen. Denne dagen bar det til Bombas, en annen liten ferieby med fantastisk strand. Der lå vi hele dagen i sola/vannet og storkosa oss. Vi fikk også prøve snorkling, men med lite lykke. Så ikke så mye som en fisk. Vi prøvde også "bananen", altså sånn oppblåsbar pølse som man sitter på, festet til en båt. Herregud så gøy det var. Alt blir liksom ekstra gøy når man gjør det i en stor gjeng. Vi fikk også motorstopp langt utpå sjøen. Mange ville vel kanskje satt igang med klaging - ikke vi. Da sang vi, leika og bada.
én av mange leker på turen

Bananen (ser ut som drittvær, men bildet lyver)

Sånn så alltid bussen ut. Slitne ja
Dag 5
Dagen startet ikke såå tidlig som de andre dagene, men for alle argentinerne som sover til kl 15 hver helg var dette også vanvittig tidlig. Denne dagen var det så vanvittig varmt. Ja, jeg har opplevd sånn varme før, men i badstua. Jeg kødder ikke. Vi ble kjørt fra butikk til butikk for å dra på shopping. Jeg kjøpte noen gaver, en Brasil-t-skjorte (det hører liksom med) og en supersøt sommerkjole. Deretter dro noen til badeland. Ikke alle orket, så da tok vi som ville i badeland bussen med en annen gruppe, og ble da også kjent med enda fler folk. Dette ble faktisk en gruppe jeg tilbrakte mye tid med de siste dagene. Badelandet var jo så klart utendørs og lå så fint til. Følte det lå midt i jungelen, i en dal med fiiin utsikt. Vi fikk også en liten opplæring i brasiliansk dans. Den er vulgær, og helt umulig for en nordmann som meg. Holder med til den Argentinske som jeg akkurat har begynt å få kontroll over.

Var visst ingen bilder herfra.

På kvelden var det fiesta-fiesta. Denne kvelden skulle jentene gå som gutter og guttene gå som jenter. Guttene skal virkelig ha creds for å dra den helt ut. Her var det full sminke, korte kjoler og glattting av hår. Ble mye latter.
meg (jonny for kvelden)og Camilo (eller va det Camila)

babe som glemte å barbere leggan. skog

You have to kiss a lot of frogs before you meet a prince!

Flor og Fer - eller omvendt

halllaaa
I morgen drar jeg til Alpha Coral med lillesøster, venninnene hennes og mamman min. Det blir deilig å slappe av. Det blir derfor ingen innlegg før søndag. Eller kanskje jeg rekker å skrive et til i kveld siden dette er første dagen på ekstremt lenge jeg har 0 planer for kvelden. Skal innrømme at det er deilig.

4 kommentarer:

  1. Mye lekkert ja, ser ut som dere hadde det gøy. Hva skal vi si som nettopp har begynt på jobb etter juleferien, og har tre pluss og regn? Neida, det er ikke verst her heller. ski nesten hver dag. I går badet Stein Olav, Otto Nygård og jeg etter skituren - i sjøen altså. Første gang årets første bad 1. Nyttårsdag. Klem paps

    SvarSlett
  2. heisan. Braziilll ser slett ikke verst ut. Sikkert litt av en opplevelse:-). klem fra mams - Otto sier voffvoff

    SvarSlett
  3. Heia. Godt nytt år Sofie :-) Brasil ser helt fantastisk ut, og jeg skjønner at du koser deg. Nyt sol og sommer, her regner det og snør annenhver dag :-/
    Og tenk, det er i år du og Marte kommer hjem :-) Nyttårsklem fra Mary.

    SvarSlett
  4. Har Argentina sommerferie nå eller når vi i Norge har det? Og når begynner sommeren å komme der? :)

    Hadde vært veldig fint om du kunne svart på mail! J4nn1k3@hotmail.com

    SvarSlett