tirsdag 30. august 2011

En vanlig dag

I Argentina er det stor forskjell på helg og hverdag, og siden jeg kun har opplevd en helg hittil får det heller senere bli et "en vanlig helg"-innlegg ved senere anledning. Dagen min starter kl 07.00. Da står jeg opp, ordner meg og spiser frokost. Kan vel kanskje ikke kalle det frokost siden den består av et glass med drikkeyoghurt og en frukt eller en kake. Kl 07.35 kjører vi til skolen, som egentlig begynner 07.45, men har aldri opplevd at den faktisk har startet før 08.15.
Sånn kaos er det alltid i klasserommet
På skolen har vi 4 forskjellige fag daglig (får vel ta et innlegg ang. dette også). Ca. halve skoledagen består av friminutt, siden lærerne alltid kommer seint, og slipper oss tidlig. Men jeg klager ikke, min oppgave er å få venner og å snakke, og det lærer jeg jo best ved å snakke.
Her kan ca alle og sjonglere. Mål: lære meg å sjonglere med to baller
Kl. 13.40 er skolen ferdig, og da drar vi hjem til ferdiglaget lunsj. Mandager og torsdager har vi gym kl 15.00 så da spiser vi lunsj på skolen. Etter lunsj gjør vi lekser, eller for min del blir det glosepugging. Det er også lov å ta seg en liten siesta(eller en stor). I dag ble det hele to timer, men det er itillegg første gang.
New life - treningssenter
Fra ca. kl 18.00 finner vi kanskje på noe. Det kan være å møte venner, men det blir som oftest kun i helgene, dra til byen, eller på treningssenteret. Jeg og Paula er nemlig kjempeflink til å dra på trening. Vi drar på sånne gruppetimer, og det er faktisk  veldig bra.
estamos cansado
Så, ca. kl 22.00 er det middag. Middagen er ofte rester av lunsjen, eller bare litt mindre mat. Etter lunsj går jeg som regel å legger meg, mens andre gjerne er oppe i 2 timer til. Da er jeg i drømmeland for lenge siden.

Ikke alle dager er like så klart, men dette er liksom de faste rutinene. Her er det sånn at i ukedagene sover man lite, mens i helgene tar man igjen det tapte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar