mandag 29. august 2011

Etter 2 uker

Nå er det nesten 2 uker siden jeg forlot lille Molde for hele 11 måneder. Nervene var på topp, men gledet meg, det gjorde jeg. For to uker siden hadde jeg masse forventninger om hvordan alt kom til å bli, men klarte ikke helt å se det for meg. Nå, to uker senere, kan jeg se framover, framover til hva jeg skal gjøre de neste to dagene, de neste ukene og de neste månedene. Jeg ser fram til å lære språket så jeg virkelig kan bli kjent med disse herlige menneskene.
beskriver min glede over å være her
At jeg valgte å ta et utvekslingsår angrer jeg ikke et sekund på. Jeg vet at jeg kommer til å få vanskelige stunder, men det er verdt det. Jeg har det utrolig bra nå, og synes egentlig litt synn på alle der hjemme som ikke har valgt å ta et utvekslingsår. Det er ingen andre steder i hele verden jeg heller kunne tenkt meg å være nå. Jeg gleder meg til hver dag, og vil egentlig ikke sove for å gå glipp av noe.
Her rister vi løs
Selv om jeg kun har vært her i snaue to uker, og det ikke er allverdens med tid, føles det som mye lengre. Det er ikke fordi jeg ikke har det gøy, tvert i mot. Jeg har det så gøy, og gjør så mye hele tiden. Jeg har opplevd mer på disse to ukene, enn de fleste opplever i løpet av et år.
Jeg føler meg hjemme her
Dette ble et dypt innlegg. Til slutt må jeg bare avslutte med å si at Mate er en slags te som er veldig spesielt for Argentina. Blir nok snart et eget innlegg om Mate, siden det er så typisk argentinsk. 

3 kommentarer:

  1. bra skreve sofie ! :) så kjekt å hørra at du kose deg!

    SvarSlett
  2. Hei lillefie:-) Kjekt å høre at du stortrives. Det hadde vært kjekt hvis du fortalte litt om hvordan en vanlig dag er for deg i Argentina. Kanskje du også viser bilder av huset du bor i. Nysgjerrig vettu:-)
    klem fra mams

    SvarSlett
  3. takk for tips mamma, det kan jeg gjøre:-)

    SvarSlett