søndag 28. august 2011

Helga

Helga startet med at Maca, jeg og noen venner av Maca dro til Ines. Det var vi bare å prata og kosa oss. Ikke det at jeg skjønte så mye av samtalen, men prøvde jo så klart å ta så stor del i samtalen som mulig. Etter å ha vært hos Ines i noen timer var det klart for velkomstfesten min som klassen hadde stelt i stand. (Har dessverre ikke bilder derfra, men Coti tok bilder, så jeg kan legge ut senere). Der fikk jeg se hvordan man skal danse. Herregud, her kan ALLE å danse. Ikke noe hopping opp og ned som i Norge, her var det combi og andre Latin-Amerikanske rytmer. De prøvde å lære meg, men kan ikke skryte på meg  at jeg var så veldig god, men etter ett år har jeg nok lært meg å danse til rytmen. Velkomstfesten var iallefall kjempegøy.
Rio Cuarto
Lørdag dro jeg sammen med familien inn til byen og gikk en tur. Der var det liv skal jeg si dere. På torget var det alt fra moteoppvisning  til karaoke. Senere dro vi til en slags park med fotballbaner, rugbybaner og volleyballbaner. Der var vi nesten hele dagen og spilte ball, gitar og drakk mate.
Volley

Mate<3 me gusta

slåball med gitar

et nytt ballspill

straffekonk!
Etter fine timer i parken dro hele familien ut for å spille biljard etterfulgt av mat på restaurant. i 12-tia dro jeg til Mica i klassen der resten av klassen var. Her er klassen nemlig supersosial og inkluderende. De møtes alltid i helgene.
klassevenner hos Mica

mine venner!

Jx og Merli!

Coti og Merli!
   Som dere ser har helga mi vært innholdsrik, og jeg har kost meg masse. Jeg har det veldig bra nå. Har fått mange venner, familien er kjempebra, og med språket går det sakte men sikkert framover.
Bestevenn<3
Forresten et "tips" til alle dere som ikke har reist enda. Ta med både stor og liten ordbok. Jeg bruker begge hele tiden. I tillegg vil jeg anbefale å ta med noe å jobb med. Feks. jeg skal nå få tilsendt spanskboka de bruker på skolen. Blir lei av kun å skrive gloser.

3 kommentarer:

  1. Hei Fi! Virker som du har hatt en super helg. Hva er mate? Paps

    SvarSlett
  2. Hei lisse fi!
    Så gøy å lese og se bilder. Jeg skjønner at det står bra til på annjer sjia av jorda. Jeg har lest og feira bursdag i helga. Og snart er jeg ferdig med mariusgenseren min!

    Pappa: mate er et sterkt narkotisk stoff som gir kraftige hallusinasjoner. i adekvate mengder kan mate gi respirasjonsstans og hjerneblødninger, særlig kombinert med alkohol. stoffet brukes av ungdommer i alderen 16-18 år i Argentina for å ha det gøy.

    SvarSlett
  3. Når det gjelder mate er jeg jammen gla for at det ikke er verre enn det du beskriver Rikke.

    SvarSlett