tirsdag 23. august 2011

Rio Cuarto

Dette er min tredje dag i byen min, Rio Cuarto og jeg må si jeg har opplevd mye på disse dagene. Mitt første inntrykk av argentinerne er at de er veldig åpne. Når noen kommer på besøk føler de seg virkelig som hjemme. Her deler man på alt man har, og finner fram minst 5 forskjellige sorter kake. Ja, jeg kommer til bli feit. Jeg har allerede hilst på sikkert 100 forskjellige folk, selv om jeg kanskje bare husker navnet på 10 stk. Her i Argentina hilser man med et kyss på kinnet. Slik sier man også hadet.
Hele familien med tanter, onkler og søskenbarn spiser argentinsk mat!( ok, her spiser vi dessert)
Familien min er så snille og søte! Mami kan ikke engelsk, men vi prøver så godt vi kan å kommunisere på spansk. Paula kan engelsk og derfor hjelper hun meg mye. Hun har tatt meg med til vennene sine som er kjempehyggelig de også.
Bren, yo y Cata
Paula y yo - BIENVENIDA(velkommen)
mis hermanos - Tiago, Maia, yo y Paula
I dag startet jeg på skolen. Det var gøy å kunne få venner på "egenhånd". Alle var veldig snille, og jeg fikk veldig mye oppmerksomhet. Spørsmålene surret rundt om alt mulig rart. Jeg gleder meg til jeg kan kommunisere med alle på spansk, siden få kan engelsk.

Skal fortelle mer om skolen og hva jeg gjør ved en senere anledning:-) Forresten, nå kan alle kommentere, så det er kjekt om dere gjør det!

2 kommentarer:

  1. Lo bueno es que te gusta en la Argentina! Te echo de menos!

    SvarSlett
  2. Hei Sofie! Så artig å lese bloggen din om de første dagene i Argentina! Du skriver godt! ...og veldig rart å se bilde av deg midt i en stor og frodig argentinsk familie. Det føles ikke lenge siden Anja og jeg var på besøk og tok avskjed. Klem fra Marianne

    SvarSlett