tirsdag 13. desember 2011

Viaje

Som jeg skrev i forrige innlegg, så er desember en travel måned. Har gjort og opplevd mye siden sist. For at det ikke skal bli for mye tekst oppsummerer jeg bare i korte trekk med bilder hva jeg har gjort.

Onsdag dro vi til Laboulaye som er der vfaren min bor. Der skulle vi på egreso(graduationparty). Det var utrolig koselig å komme tilbake dit ettersom jeg forrige gang kom i ganske god kontakt med mange av de som bor der.
matias, martin(eller omvendt. hehe), Tiago, Øyvind og meg
Neste dag var det supervarmt så vi dro til besteforeldrene til David, Kjæresten til Paula som har basseng. De hadde også to skilpadder gående rundt i hagen. Litt kult med skilpadde som kjæledyr.
Hallaaaa
Da det ble mørkt dro vi hjem til David for å pynte juletre. Her i Argentina er det nemlig tradisjon for å pynte til jul den 8. desember.
Paula og lillesøsteren til David pynter tre

Ferdigpynta med blinkende i alle farger
Sent torsdag kveld/tidlig fredag tok vi (Paula og David) bussen til Cordoba. 7 timer i buss, men det er virkelig ikke noe problem her. Bussene er nesten mer komfortable enn min egen seng. På kvelden i Cordoba dro vi ut og hadde en liten picknic, og gikk en liten tur.
Meg, vmor og ei venninne av vmor

juletree

Må jo ha bilde med det argentinske flagget og flagget til Cordoba

Min kjære søster og meg

juletre og trøtt sofei


Gaver
 Dro også å spiste is. Herregud, en skam at jeg ikke har nevnt isen her. Isen er fantastisk. Slår italiensk is, ben & jerry's og alle andre liksom-gode ismerker lett. Litt synn at den er så god. merkes på buksa.
Iiiiiis! 
Lørdag gjorde vi ingenting på dagen. Vi måtte nemlig slappe av før konserten siden det var så varmt. Uvandt for meg å få vite at vi skal slappe av en hel dag når vi er på storbytur. Er jo vandt til fullt program når Mamsen og jeg er på tur i Oslo. MEN, Nye opplevelser. Ikke alt blir gjort likt her i verden. På kvelden var det iallefall klart for konserten som var hovedgrunnen til at vi dro til Cordoba.
Kom til konsertområdet ca kl. 18.00. Bare 3 timer å vente.

 Selve konserten var bra. Jeg har jo ikke hørt noe særlig på Maná, så kunne jo ikke synge med, noe som ville gjort det bedre. Jeg har ikke blitt noe fan, men de gjorde et bra show. Det skal de ha!

Søndag var det shopping som stod øverst på programmet. Hurra! Det liker Sofie. Fikk faktisk litt julestemning da jeg gikk inne på et pyntet kjøpesenter det julemusikk ble spilt, til trodd for at jeg gikk svettende rundt i shorts og lette etter sommerklær til meg selv.

På ettermiddagen dro vi til Carlos Paz som er en liten by litt utenfor Cordoba. Her er det vel mest aktivitet om sommeren. Carlos Paz ligger ved fjellene og en elv. Her drar folk på ferie og bor på hoteller med svømmebasseng. Sigri dro hit på klassetur.



Typisk Argentina


Mandag dro vi tilbake til Rio Cuarto. Det var nemlig prisutdeling på skolen. Diverse priser for best karakterer, og beste klassekamerat osv. Paula var en av tre som hadde best karakterer, itillegg ble hun klassens beste klassekamerat som var stemt fram av klassen. Blir stolt av min kjære søster da ja, men det var uten tvil fortjent. Etterpå dro vi med klassen og spiste lomitos.
Egresados 2011

Vakkert! Meg og bestevennen min José

Brenn, Agus og Paula

Alfon (best karakterer og beste klassekamerat i min klasse), Merli (1 av 6 med best karakterer),  Coti(1 av 3 med best karakterer) og Maru

Carlos, Paula, Ce, meg og Cata
Har hatt en superlanghelg! Nå er det bare en liten uke til jeg vender snuten mot BRASIL! Uka skal tilbringes ved bassenget og med litt shopping til reisen. Har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg.

2 kommentarer:

  1. Hei Sofie. Det høres jo ut som du har det aldeles fortreffelig. Det er bare å nyte det, for vips er du hjemme igjen til snø og kulde :-) . God tur til Brasil. Du får vel med deg håndballgullkampen mellom Norge og Danmark på søndag i brasil (gjenstår bare å se om de kommer så langt). Spennende er det ihvertfall. Stor klem fra mams

    SvarSlett
  2. Hei fi. Morsome bilder. Ser ut som du har det bra. Her er det isete og glatt nå, så du går ikke glipp av noe. Helle reiste avgårde i morres, så nå er hun snart nærmere deg enn oss. Skype i kveld? Paps

    SvarSlett