fredag 30. desember 2011

Brasil - dag 1 og 2

Da er det noen timer siden jeg kom hjem fra Brasil. Jeg har virkelig hatt en fantastisk tur. Jeg kommer til å huske disse 12 dagene resten av livet. Jeg har fått masse nye venner som jeg ser fram til å bli enda bedre kjent med. Litt trist var det å reise derfra, men deilig å komme hjem også. Nå sitter jeg hjemme med skjerfet rundt halsen. Har blitt forkjøla, noe som ikke er overraskende etter en sånn reise. Har jo så klart tatt en del bilder, i tillegg til at det kommer til å komme mange på Facebook og så kan dere ta en titt her: http://www.garrotravels.com.ar/diaxdia/index.php?id_viaje=077&x=90&y=21

Dag 1
Bussturen begynte ved midnatt. Først hadde vi en liten bli-kjent-runde(Klassen vår satt i samme buss som tre andre klasser). Så fort det ble klart at jeg var fra Norge var kjendisstatusen allerede satt. Mer eller mindre alle de 400 som dro på denne turen visste hvem "Sofie de Noruega" eller "Johnny", som ble mitt kallenavn(Johnny, la gente esta muy loca), var. Første dag i bussen gikk fint med musikk, leker, filmer og stopp. Bussene er jo superkomfertable, i tillegg til at vmor hadde kjøpt sånn deilig reisepute. jeg sov stort sett hele dagen.

Sykt digge etter mange timer på bussen. Meg, Cata og Paula

Paula og Cata forran bussen vår
Dag 2
Vi ankom Camboriú ca kl 15.00. Jeg fikk dele rom med Paula, Cata og Flor. Vi fikk dusjet og stelt i stand rommet før det bar ned til stranda. Deilig å endelig få litt sjøluft og å få bade i noe annet en klor! Stranda var iallefall ingen skuffelse. Hvit, og fin som mel og blått hav. Trivsel. På kvelden var det velkomstfest. Ikke hvilken som helt type fest, men skum-party. Jeg likte best første delen. Der skum ikke var inkludert. Skumparty var bare kaldt og ekkelt. Menmen, da har jeg lært en lekse i livet; ikke dra på skumparty. Viktig  læring i livet ja.
Paula og meg - første dag på stranda
fortsettelse følger. Nå skal jeg sove. sliten!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar