onsdag 25. april 2012

Cerro Aspero

Søndag morgen dro jeg sammen med klassen min, og klassen under til Cerro Aspero. Det ligger oppi fjellene, 2500 meter over havet, vestover mot Chile(men langt fra Chile). Som dere kanskje skjønner er det kaldt 2500 moh. KALDT! Vi måtte gå ca fire timer før vi kom fram til stedet vi skulle være. Et lite paradis.
Da jeg så på timeplanen og så det var noe HELE tiden tenkte jeg at det var dumt vi ikke skulle ha noe fritid. Jeg ble sikkert lurt av fjellene og turgåingen, at jeg glemte at jeg befant meg i Argentina. To av de 10 tingene som var planlagt skjedde faktisk. Men jeg klager ikke, fritid er bra tid! Første vi gjorde var å bade. Vel, guttene badet. Hadde det ikke vært for at jeg ikke hadde med meg badetøy skulle jeg jammenmeg vist dem at også jenter kan være tøffe!
Vi hadde noen oppgaver med mikroskop, diverse målinger av elva og en topptur. Ellers var det kun kos.










fantastisk fint rom

Alt i alt en kjempefin tur! Det var jo litt i norsk ånd med fjellturer og hytte i ingenmannsland uten noe luksus. Jeg trivdes godt! Det er jo på sånne turer man blir godt knyttet sammen, og snakka med mange jeg aldri har snakka med før. tommel opp.

I dag dro jeg et sted der de har engelskundervisning for å snakke litt med elevene(11-12 år) om meg selv, Norge og hva jeg opplever her, på engelsk. Ble litt spanglish, ettersom engelsken ikke lenger er helt på topp. De var så søte alle sammen, og spurte om jeg kunne komme hver uke. De inviterte meg også hjem for å drikke mate.haha

EN VIKTIG TING! Er det ei som heter Ingrid som skal til Argentina som leser bloggen min? eller noen som vet hvem hun er? Isåfall, si ifra:-)

5 kommentarer:

  1. Flotte bilder, Sofie! Håper du har tatt flere som vi får se når du kommer hjem. Her våres det og varmen og godværet kommer :-) Klem Paps

    SvarSlett
  2. Hei! Det kan godt hende det er flere som skal til Argentina, som heter Ingrid og leser bloggen din, men jeg er hvertfall en av dem! Utrolig spennende og lese hva du gjør og om alle opplevelsene dine, gleder meg vilt til det er min tur! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan du legge meg til på Facebook, så kan jeg se på bildet om det er deg. Det er nemlig ei som heter Ingrid som skal til Rio Cuarto!!! :-D

      Slett
  3. Heii;D
    Jeg skal til Argentina gjennom Afs :)

    SvarSlett
  4. meg og ! hahha :D men har lest og kommentert innlegge dine :)

    SvarSlett