fredag 24. februar 2012

Buenos Aires

Buenos Aires, for en fin by. DIT skal jeg tilbake! Hadde kun 1 og en halv dag, så ingen tvil om at jeg skal tilbake og ha mer tid. Vi tok bussen sent tirsdag kveld, og var framme onsdag morgen. Ingen problem i de gode bussene her. Vi kjøpte billetter til turistbuss, og fikk dermed se mye av byen på kort tid. Har tatt masse fine bilder, så skriver heller tekst under bildene
En fattig del av Buenos Aires. Husker dette var noe av det første jeg så da jeg kom til Argentina og fikk lettere sjokk.

 OTTOOOOOOOOOO
På hovedterminalen i Buenos Aires kommer det helt vanvittig mange busser
 Sjekk så mange bilfelt veien har. Det meste jeg telte var 12!!
Forran Obelisco
 Typisk sted der de selger blader og aviser.
 På et marked der vi så de lage alt mulig forskjellig. Husker dessverre ikke hva denne mannen lager.
 Foran det som vil tilsvare stortinget i Argentina!
 Det lovene blir laget osv.
 Fint folk
 Jeg har aldri før sett slik fattigdom som jeg så i Buenos Aires. Mange som bor på gata. Her er da "hjemmet" til noen.
 Hjemmebana til Argentinas beste fotballag: BOCA juniors
 Meg og min gode venn, Maradona.
 Slike hus ser man sjeldent i Norge, men her ser jeg de hver dag.
La Boca - Caminito. En bydel med hus i alle regnbuens farger. Supersjarmerende.
 Dansa tango så klart
 Meg og en god venn
 Musikk i gatene hører jo alltid med
 Her lages det asado! NAM
Endelig fikk jeg sett noe av det som forbindes med Argentina - nemlig tango!

 Universitetet


 Stort hotellrom. Ok+. Siste natt med Paula. Fra nå av blir det eget rom
 På afs-kontoret i Buenos Aires. Obligatorisk bilde.
 Usynlig da. eheheheh
 Alle som reiste til Tyskland
Fruktbutikk

Grunnen til at vi dro til Buenos Aires var jo fordi Paula skulle reise til Tyskland. Det var trist å si hadet, men må si jeg ikke skjønte helt at jeg ikke skal se henne på lenge. Heldigvis, hvis alt går etter planen, ser jeg henne i Norge/Danmark like etter jeg kommer hjem. Fra nå av blir det eget rom, noe som blir rart, men så klart litt deilig. Har vært utrolig glad for å ha delt rom. Det har liksom blitt mer sosialt, og har liksom aldri kunne trekt meg tilbake (noe som både er fint og dumt). Blir rart å ikke ligge en time hver kveld og snakke om alt mellom himmel og jord med Paula. Jeg er sikkert på at hun kommer til å få det så bra i Tyskland. Ingen tvil om at familien som har fått henne er heldig.

1 kommentar:

  1. Hei sofie. Så flott at dere fulgte Paula til BS. Nå starter hennes AFS år i Tyskland, og hun er nok veldig spent. Vi håper hun får anledning til å komme til norge i sommer. Vi har sendt ullklær til Paula i Tyskland, må jo bidra til at hun ikke skal fryse:-). Har du planer om å reise tilbake til BS mens du er i Argentina. Klem fra mams

    SvarSlett