tirsdag 10. juli 2012

Fem dager

Jeg har ikke ord. Vet ikke helt hva jeg skal skrive. Vet ikke helt hva jeg føler. Jeg har fem dager igjen i Rio Cuarto. Jeg har begynt å pakke, men skjønner ikke at det er fordi jeg skal hjem. Alle spør meg hvordan jeg har det, om jeg er trist. Såklart det er trist å skulle dra herfra, men helt ærlig så skjønner jeg det ikke. Livet går jo fortsatt som normalt. Er med vennene mine og familien min, hele tiden. Eneste forskjell er den der typiske "åh, vi må finne på noe før du drar". Joda, hyggelig at du vil finne på noe, men ettersom vi ikke har snakket sammen på 3 måneder, blir det nok å prioritere de nærmeste. 
Husker det som om det var i går. Da jeg kom til Argentina og tenkte "herregud, 11 måneder er lenge. De kommer aldri til å gå". Vel, nå er jeg her, nesten 11 måneder senere, og tenker "hvor ble det av tiden?". 
Det er ingen tvil om at jeg har hatt det mest lærerike, utfordrende og spennende året. Det har uten tvil vært det beste året i mitt liv! 


4 kommentarer:

  1. Traduje lo que escribiste, algo entendi ajajja, se que casi nadie va a entenderme cuando lean esto, pero lo importante es que vos si, te voy a extrañar un monton, te lo digo todo el tiempo, sos una persona increible, una amiga de verdad, todavia me acuerdo cuando pau trajo a casa tu foto con toda tu historia y nos dijo "ella va a ser mi hermana", enseguida empezamos a hablar de como ibamos a mostrarte todo y lo emocionadas que estabamos!, y ahora te vas, y no lo podemos creer, tan rapido se fue el tiempo, y parece que no lo aprovechamos lo suficiente, parece tan poco, te quiero un monton, agradezco haberte conocido y espero que nunca se corte esto. Ojala nos volvamos a ver, se que si.

    SvarSlett
  2. Ja, tenk Sofie, nå er det straks tid for hjemreise. Vi gleder oss veldig til du kommer hjem, og det blir herligt med all skravling i huset igjen. Det beste av alt er, at du har hatt et fantastisk år hos din flotte vertsfamilie, på skolen og blant dine nye venner. Om 9 dager er du i molde igjen:-):-) klem fra mams

    SvarSlett
  3. Kjenner meg sånn igjen i det du skriver! Skjønte ikke at jeg faktisk skulle dra før jeg stod på bussterminalen med alle vennene mine rundt meg - da kom tårene. Håper du nyter den siste tiden til det fulle, hjemreisen kommer fort nok:-) Og jeg vet ikke hvilke tanker du har om å komme hjem til Norge igjen, men det blir nok bra det også! Buena suerte;-)

    SvarSlett
  4. La experiencia a la que decidiste enfrentarte hace 11 meses ha sido increíble, hoy ha llegado el momento del regreso, nada grato porque significa despedirse, pero seguro que lo acumulado durante este tiempo compartido, va a durar para siempre, con historias y anécdotas para contar a tu familia y amigos; momentos muy gratos, otros tal vez no tanto, pero todo sirve al momento de evaluar tu experiencia. Siempre habrá un lugar para vos cuando quieras regresar. Te vamos a extrañar!!!

    SvarSlett