søndag 4. mars 2012

Tilbake til hverdagen

Da har jeg kommet meg gjennom første uka på skolen(ok, kun tre dager), og det var kanskje ikke så ille som jeg tenkte det skulle bli. Tro det eller ei; deilig å få litt struktur i hverdagen. Vet jo ikke helt hvordan hverdagene blir framover, men Maia og jeg har planer om å begynne på tennis, itillegg skal jeg begynne med spanskklasser.
Klassen
Har også fått en del nye fag. Mange jeg synes virker spennende og som jeg kan ha bruk for på skolen i Norge. Gunstig. Kan sikkert legge ut den nye timeplana en dag jeg har tid. De nye fagene jeg skal ha: Antropologi, "humanetisk"(har ikke hatt det før så vet ikke helt hva det går ut på), Politikk, filosofi, fysikk, teknologisk prosess og sosiologi.

Dette skoleåret (eller de 4 månedene) blir jo litt annerledes ettersom jeg ikke lengre har gjengen min der. Altså Paula, Cata, Ceci, Flor, Brenn og Agus. Jeg var jo mye med dem både på og etter skolen. Alle jentene har jo dratt til forskjellige byer for å studere, men kommer heldigvis hjem i helgene en gang i blant.
På fredag møtte jeg Beckie fra New Zeland som er ny AFS-student i Rio Cuarto. Rart at nå er plutselig jeg hun "kloke" som "kan" dette. Blir som å skru tilbake tida 6 måneder. Jeg kjenner meg sånn igjen. Uansett, Beckie var kjempekoselig, og vi skal møtes igjen i morgen!

Til dere som lurer på hvordan Paula har det: Hittil ser det ut til å gå kjempebra. Vi har ikke snakket så mye, men familien virker veldig koselig, så jeg er sikker på at det kommer til å gå så bra. Hun skriver blogg som dere kan titte innom. Så klart på spansk, men google translate, eller bare se bilder:-)
http://paulialaalemana.blogspot.com/

2 kommentarer:

  1. No entiendo nada pero seguro que muchas cosas lindas dice :) jaja ahora pongo en el traductor :) te quiero hermana

    SvarSlett
  2. Hei Fie. Mor viser tomlen opp for skolegang igjen, men det er jo flott at du har hatt en trivelig og opplevelsesrik ferie. Lykke til med siste innspurt på skolen. Stor klem fra mams. Otto sender en voff og klem :-)

    SvarSlett